Life is Full of Beauty

As the important of beauty and health, Beauty Zone is complete online shopping centre for beauty and health lovers. Carrying a wide variety of products and equipment's raging from cosmetics, skincare, spa & salon products.

Beauty Zone products are imported from various countries namely Taiwan, Korea, Germany, Japan, Italy , Switzerland. We were also offered the local beauty product. We promised the best products and HALAL is a priority.

Beauty Zone always provides you with convenience for your needs.

Wanita tidak boleh lari dari kecantikan dan kesihatan, mendorong Beauty Zone menawarkan produk dan peralatan salon, kosmetik, penjagaan kulit dan rambut, pelangsingan, rawatan wajah spt steamer , facial massager, RF, Ultrasonic, Microderma, HF dan banyak lagi!Dan Ya SKINDOM produk NO 1 paling popular dan digunakan hampir 20,000 pakar aesthetic & cosmetic.

Layari Facebook Page Beauty Zone utk pakaian / aksesori / handbag/ aksesori rumah terkini. Dn item paling hot - set corset, pakaian pelangsingan, slimming suit pelbagai fabrik utk byk size!

Wednesday, January 9, 2013

Mari Rawat Dagu Berlapis (Double Chin)



Soalan yg sering ditanya kpd pakar kecantikan ialah : 
Bagaimana nak hilangkan dagu berlapis?


Bila meningkat usia, kita mudah jadi gemuk dgn lebihan lemak  berkumpul di bawah dagu, rahang dan pipi. Lebihan lemak ini menyebabkan dagu menjadi berlapis, besar dan tidak menarik.

Ada orang mempunyai otot pipi tebal dinamakan otot masseter, berfungsi untuk mengunyah dan mengetap mulut. Ada individu dilahirkan dgn otot pipi yg tebal, ada yg suka mengunyah gula getah atau mengetap gigi. Perbuatan ini menyebabkan otot pipi jadi tebal dan besar. Otot masseter yang tebal buat seseorang itu mempunyai dagu bersegi.

Sebab lain ialah usia meningkat, proses penuaan menyebabkan pipi jatuh, isi pipi berkurangan dan otot pipi menjadi lemah serta lembik. Ini menyebabkan dagu yang runcing berbentuk V, bertukar bentuk tebal dan besar menjadi bentuk U.

Apakah rawatan untuk meruncingkannya?

Kalau anda berbadan berat, kuruskan badan dan runcing dagu akan kembali milik anda. Dari dagu U kepada dagu V :) 

Utk hilangkan lemak di badan bukan  mudah. Teknik laser lipolisis dilakukan di klinik-klinik aesthetic yang membentuk dagu berlemak menjadi lebih runcing dan tidak berlapis. Sejenis laser untuk mencairkan lemak di bawah dagu. Proses ini sangat mudah dan tidak sakit.

Tetapi kosnya mahal, tidak berada di semua bandar2 besar. Malah, 6 bulan kemudian anda harus kembali menjalani rawatan sama.

Cara yg paling berkesan ialah BUAT SENDIRI DI RUMAH!!

Mari saya ajarkan. Pertama, anda perlukan mesin pengurut Ultrasonic Massager utk lebih efektif. Kedua, firming ampoule.

Sapukan firming ampoule di bhgn dagu, gunakan mesin ultrasonic ini dan urut dr pangkal dagu ke atas hingga ke  cuping telinga. 

Lakukan dgn kerap hingga habis sebotol ampoule. Urut menghala ke atas, jgn sapu seluruh wajah. Tarik dari dagu ke atas, kemudian angkat mesin, kenakan kembali pd dagu dan tarik lagi. Jgn urut secara songsang.

Ultrasonic Ion Facial Massager
Lakukan di kedua-dua belah wajah setiap hari. Kalau dapat 2 kali sehari, tu sudah cukup bagus.

Selepas 5 hari, anda pasti dapat lihat kesannya, jgn berhenti ya. Teruskan hingga dpt hasil yg diingini.
Berhenti mengunyah gula getah kerana ia akan mengembangan otot masseter anda. 
Dapatkan Photoheraphy Ultrasonic Ion Facial Massager dan Lifting Ampoule di Facebook Beauty Zone, byk beauty instrument utk anda lihat. Hubungi munira.aman@ gmail.com atau sms  017 767 5056.


RM8 per bottle.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...